historia och skärgården.

Idag är dagen då jag försvinner iväg till Göteborgs skärgård för konfaläger. Vi åker iväg 19 konfirmander och ca 10 ledare så det blir nog en härlig helg! Hoppas på bra väder! Visst, jag sa igår att jag gillar regn men jag vill gärna ha sol när man åker iväg såhär många. Allt blir så mycket enklare om man kan ha uteaktiviteter! :)

Idag är även dagen då jag inte var i skolan. Kände igår att jag var i behov av en dag av historiaskrivning. Så jag åkte med mamma och pappa (Som befinner sig i Sthlm just nu) in till Horred och hoppade av hos Emelie. Fin kvinna dedär! Hon har läst både historia A och B så hon är rätt kunnig om man säger så :) Skönt att kunna ha någon att rådfråga med! Så nu har jag skrivit om nästan hela andra världskriget rent tidsmässigt! Rätt nöjd! :) Nu ska vi sätta på andra filmen för idag. Lutar åt att det blir prinsen och jag. Mycket fin film!


såhär roligt är det att skriva historia! ;)

puss!











Kom ihåg mig?