Påsk.

Denna påskhelgen blir något annorlunda än vad den brukar vara. Med en påskafton som är fullproppad med jobb och en påskdag som tillbringas på ett flygplan påväg till Teneriffa men vem har sagt att man ska göra som man alltid gjort? Säger emot mig själv lite där. Jag är en äkta konservatist. Jag vill att det ska vara som det alltid varit och är mån om traditioner sen får man gärna lägga till saker i traditionen men det ska ändå ha alla andra delar med. Julkalendrar och påskäggsletande är två saker som jag tycker är viktigt. Eller ja, särskilt påskäggen. Vi har alltid fått små ledtrådar av pappa som sedan leder till ett påskägg nånstans i vårt hem eller i vår trädgård vilket jag tycker är väldigt roligt. Först en ledtråd som leder till en annan som i sin tur efter några ledtrådar leder till ett gott godisägg. Ni kanske tycker jag är lite för stor för det men icke. Viktor är 21 och tycker fortfarande det är viktigt! Jag är alltså några år på mig. ;)
 
Idag, på denna goda fredagen, vaknade jag 8.15 och var helt utvilad. Somnade 22.15 så hade fått sovit prick 10 timmar så inte konstigt att jag var utvilad. Det var så skönt att bara få sova ut och slappna av. Var helt stört trött igårkväll. Gick runt som en zombie och bara var fast jag knappt var delaktig i det familjen gjorde. En tidig kväll var alltså ett måste. När man vaknar tidigt så hinner man göra mycket mer. Åt en lång frukost, var i kyrkan, pratat i telefon med storebror, fikat med la familia och hörde rykten som att det skulle spelas risk i eftermiddag. It´s a good friday!
 
Cypern -10
 
Ha en riktigt bra dag!
/C
 











Kom ihåg mig?