En skoldebatt.

Satt precis och kollade på en debatt mellan skolminister Jan Björklund och Miljöpartiets ena språkrör Åsa Romson och jag blir så lack. Blir lack på en skolpolitik som inte gör någon som helst nytta. Det enda dem gör när dem debatterar är att tjafsa med varandra och vad hjälper det lärare/blivande lärare? I dagens samhälle kommer nästan alla in på en lärarutbildning. I fjol kom man in på lärarutbildningen om man skrivit 0.5 på högskoleprovet. Alltså hur sjukt är inte det? Det är ju dem som ska lägga grunden för elevernas framtida kunskap och hur lägger man en bra grund om man inte kan stava själv? Nu låter det som om jag menar att alla som skrivit 0.5 på ett högskoleprov är helt dumma i huvudet och det är inte alls så jag menar men jag tycker att kraven för att bli lärare borde höjas. Idag vill väldigt få bli lärare och med all rätt, egentligen. En lärare lägger verkligen ner oerhört mycket tid på sitt yrke och får ta mycket skit, men till vilken lön? Jag har dock valt att söka till lärarhögskolan trots att jag har allt detta på bordet. Jag anser mig själv som rätt vettig och dagens skolor behöver verkligen ha en hel drös med nya, vettiga lärare. Jag har sett hur skevt det är i skolvärlden just nu och jag hoppas att jag på nåt sätt kan ändra på det. Jag kan inte ändra en hel skolpolitik (tyvärr) men jag kanske kan göra något.
 
 
Lite kvällstankar från min sida.
 
Må så gott!
KRAM!


Matilda Lennartsson    •  

Så kloka tankar och ord Carro! Du gör helt rätt i att söka till lärarutbildningen! Jag har snart gått ett helt år på lärarutbildningen och ångrar inte en dag itt jag sökte! Du kommer passa bra som lärare, det är sådana som dig som behövs! Hoppas att allt är bra med dig! KRAM!

Svar: och sådana som du!! Tänk vilket radarpar vi kommer bli, Matilda! :) Har väl dock inte helt bestämt mig för om det blir ett år folkhögskola först eller inte men lärare blir jag nog tillslut ändå! :) Roligt att höra från din! KRAM!
Caroline Andersson

Johan    •  

Hej Carro ! Vill inte alls verka som någon besserwisser, men det var lite kul när du snackade om att kunna stava och så gjorde du själv fel på de/dem 2 ggr! :* Men vi älskar dig ändå!

Svar: Haha, bra där, Carro... ;) vilka felstavningar tänket du på?
Caroline Andersson










Kom ihåg mig?