Lättare än väntat.

Löpträning har alltid varit något som jag haft viljan att tycka om men inte riktigt lyckats med utan det har mestadels varit pannbensträning, men äntligen börjar jag känna glädjen till löpningen vilket känns så oerhört skönt. Efter ett längre uppehåll från träning överlag tog jag äntligen tag i det under gårkvällen och det gick så mycket lättare än vad jag någonsin föreställt mig. Det som bara skulle bli en kortkort runda för att rensa huvudet blev en 5km-runda på årsbästa och ikväll blev det knappa 7km vilket jag aldrig sprungit tidigare. Att vila sig i form verkar tydligen gjort skillnad! Har som mål att springa milen i juli och får jag bara vara frisk och skadefri så känns inte det som en omöjlighet. Hurra!
 
 
Löpning känns egentligen som den ultimata träningsformen då man får komma ut och få frisk luft, man rör hela kroppen, man kan göra det precis var som helst och det är helt gratis. Går bra mycket hellre ut och springer än stänger in mig på ett svettigt gym, åtminstone i detta vädret.
 
Hoppas DU haft en fin tisdag!
 
KRAM!
 











Kom ihåg mig?