Blott en dag, ett ögonblick i sänder.

Livet går bitvis just nu i väldigt hög fart med långa skoldagar innehållandes examinationsuppgifter samtidigt som det där fina livet ska levas och hållas i schack så att den fina gränsen mellan att stressa lagom och må bra och stressa för mycket och känna sig orkeslös ska hållas. Nu har det åtminstone varit helg och mamma och pappa har varit nere över helgen med en styck storebror som flyttat in i samma hus som mig och jag har lagt mitt fokus på allt annat än skolan vilket varit så skönt. Att hålla helgerna fria från studier är något jag vill försöka hålla, åtminstone helt lediga söndagar men allra helst lördagar också. Får se hur bra det kommer att gå i framtiden!
 
 
Blott en dag, ett ögonblick i sänder,
vilken tröst, vad än som kommer på!
Allt ju vilar i min Faders händer,
skulle jag, som barn, väl ängslas då?
Han som bär för mig en faders hjärta,
giver ju åt varje nyfödd dag
dess beskärda del av fröjd och smärta,
möda, vila och behag.
 
Carolas version av Blott en dag är verkligen en sång som ger mig frid i tider som dessa. Tider då jag väldigt enkelt stressar iväg och tänker för mycket istället för att luta mig tillbaka på Honom som vill bära alla mina dagars bekymmer.
 
Ta hand om dig!
KRAM!











Kom ihåg mig?