en äkta skitmorgon.

Att få en bra start på morgonen sägs vara bra och något som gör väldigt mycket för resten av dagens känsla. Att ha en brutal skitmorgon är något man också kan ha och det var något jag hade igår. Det började som, vad jag trodde, en helt vanlig morgon och jag tog morgonen med ro när alarmet ringde och tänkte inte mer på det förrän jag hörde knackningar på dörren och insåg att jag satt alarmet en timme för sent. JAG HAR FÖRSOVIT MIG!!! var smset som skickades iväg till den bästa cykelkompanjonen. Fort upp i sängen, på med kläder, hämta matlåda och snabbt iväg på cykeln. Allt gick bra tills dess att jag ser att det är rött vid trafikljusen och jag får den briljanta idén att cykla upp på trottoaren för att spara tid. Idén fungerade väldigt bra i teorin, (och har fungerat i praktiken tidigare) men fick istället för en smidig genväg en intim kram med asfalten. Jag som alltid har hjälm på huvudet fick inte med den denna gången, men som tur är fick händer och lår ta den värsta smällen och huvudet klarade sig undan. Jag som var tokstressad till ett tåg (som sedan visade sig vara försenade pga signalfel) fick snällt vända hem igen.
 
 
Idag har jag vaknat till motsatsen av igår. Ska inte vara i skolan förrän i eftermiddag så jag passar på att njuta av lugnet, dricka några koppar te och renskriva anteckningar. Känner mig något mörbultad efter gårdagens bravader med ett rejält blåmärke på låret och skrapsår lite här och var, men utöver det hade jag tur. Det hade kunnat gå mycket värre och hädanefter kommer hjälmen att hänga med.
 
En lugn dag alltså. Precis vad jag behöver!
 
Ta hand om dig!!
 











Kom ihåg mig?