Årstidernas charm.

Jag var inne på UnderbaraClaras och läste ett inlägg om hur hon tycker livet känns så mycket lättare under sommaren. Hur kosten ser annorlunda ut, hur träningsvanorna förbättras och hur kroppen i allmänhet är ens vän. Håller ni med henne? jag gör åtminstone det. Jag älskar sommaren och jag märker så stor skillnad på mitt mående under sommaren jämfört med de mörka vintermånaderna.
 
 
Jag är en riktig sucker för sommaren och älskar att kunna gå runt barbent, att ha möjligheten att gå ut i trädgården och plocka en bukett med blommor, att bada sig skrynklig i sjöar/hav och ha möjligheten att bara ta dagen som den kommer. MEN jag älskar ju också våra svenska årstider och ser det lite som något av Sveriges charm. Det finns en årstid för alla. Lika mycket som jag kan njuta av en varm sommardag kan jag njuta av höstens krispiga luft, den ljumma vinden på dagen men mörkret som kommer på kvällen då man kan krypa in under en filt, tända ljus och dricka te. Julen - vem gillar inte julen? - då hemmen fylls upp med pepparkaksdoft, julmusik, ljusslingor, adventsstjärnor, tända ljus och mörkret lagt sig som ett täcke över staden. Efter jul och nyår vill jag allra helst att det ska bli mars/april med en gång så att ljuset återigen kan få komma tillbaka. Prick då är jag äckligt trött på mörkret, på slasken och på alla tjocka kläder.
 
Ett år med månaderna april-sep, dec-jan hade varit ett perfekt år, om ni frågar mig.
 
Men än är det bara augusti och det finns gott om tid för sol och värme innan hösten kommer.
 
Ta hand om DIG!
 











Kom ihåg mig?