Vad ska du göra i sommar?

Vad ska du göra i sommar, Carro? Jobba som alla andra?
 
Två frågor som jag får till mig dagligen. Fullt normalt då vi är i mitten av maj och har sommaren runt hörnet. Vanligtvis brukar jag jobba på somrarna och sist var jag i köket på Helsjöns folkhögskola vilket var väldigt trevligt och andra somrar har jag varit på äldreboenden eller i byns icabutik. I år har jag dock tagit beslutet att inte jobba ALLS. Ingenting på hela långa sommaren. Kanske att jag hoppar in någon gång om det krisar, men annars ska jag ha en latarsommar tillsammans med familj och vänner. Så SKÖNT! Sommaren planeras dock upp fort och de flesta helger är redan bokade till roligheter av alla dess slag. En vecka ska jag spendera i Norge, en annan i Spanien och däremellen ska jag få se vänner säga sitt livs JA till varandra, hänga på stranden när vädret tillåter, ha lata dagar hemhemma, ha picknick ute i skogen med guldkorn och kunna ha möjligheten att ta dagen så som den kommer.
 
 
Har en känsla av att det kan bli en väldigt bra sommar.











Kom ihåg mig?