Ett år.

 
Mitt första år som lågstadielärarstudent på Malmö högskola börjar på riktigt att gå mot sitt slut. Tänk att ett skolår kan gå så fort ändå. Från det att jag med nervösbultande hjärta vandrade in på högskolan för första gången till jag nu går på sommarlov har det hänt mycket. Vi, min fantastiska basgrupp och jag, har redovisat sex gånger tillsammans och haft med en sång vid VARJE tillfälle, vi har skrivit två salstentor, lämnat in tre arbeten, en hemtenta och varit ute på vår första betygsatta VFU-period. Helt slumpmässigt är fyra av sju basgruppsmedlemmar musikintresserade och det har vi tagit tillvara på. Att hitta sånger att sjunga till redovisningarna har aldrig varit några problem och ibland har vi till och med skrivit om sånger. Det har varit allt från Hanna från Arlöv till sången om fader Abraham. Minst sagt ett roligt inslag i våra redovisningar.
 
Nu ska jag dricka upp mitt numer kalla te och sedan skriva klart det sista på inlämningen innan jag kan gå på ett efterlängtat sommarlov. H U R R A !


A M    •  

Det går fort när man har kul ;) Jag kan inte förstå att jag redan har gått mitt första år på gymnasiet!
Kram

Svar: så är det absolut! Gymnasietiden minns jag också som en tid som gick rysligt fort. Det är svårt att se när man är i det, men försök att njut! Det är en härlig tid :)
Caroline.










Kom ihåg mig?