Julbastu.

Tänk så är det redan dan före dopparedan och jag sitter fortfarande iklädd pyjamas trots att klockan är långt efter pyjamasdags. Skulle vart iväg och övat inför julnatten i förmiddags men min förkylning sa nej till det så istället blev jag kvar i sängen med sällskap av en bra bok, och ärligt talat, så var det rätt skönt. Min röst är inte alls där den ska vara och större delen av min föda innefattar just nu hostmedicin och vatten. Förkylning eller ej, så vankas det traditionsenligt (tolfte året i rad) bastubad på Helsjön i eftermiddag.
 
Alla julklapparna är inslagna och jag sitter här hemma och lyssnar på soundtracket till The Holiday. Alltså, finns det nån finare film? Jag är ju, som jag nämnde igår, traditionsmänniska ut i fingertopparna, och det finns faktiskt några bra traditioner också och inte bara att åka på förkylningar när man slappnar av. Två utav dessa är att bada bastu på Helsjön den 23/4 och kolla på The Holiday minst en gång innan jullovet. Helt klart traditioner värda att hålla fast vid!
 
Bild från förra årets bastubad.
 
Ta hand om dig!!
 
KRAM!











Kom ihåg mig?