Bästkusten och ännu ett lyckat recept.

Västkusten aka bästkusten är stället vi hänger på i helgen vilket alltid är extra roligt då man känner sig lite på hemmaplan trots att vi hänger i kyrkor som ligger närmare timmen hemifrån. Västkusten som västkusten och vi är ändå på "rätt" sida landet. Hur mycket jag än älskar Skåne så är ändå västkusten hemma. Har spenderat större delen av eftermiddagen i köket och fixat vegetarisk lasagne. Ett helt nytt recept för mig men även det ett recept som kommer göras fler gånger. I all hast glömdes det att fotograferas, men ett recept ska du få.
 
Till en långpanna:
20 färska champinjoner (gärna fler)
6 vitlöksklyftor
8 morötter 
5 hackade tomater 
Två paket blandade bönor
En påse färsk spenat
Ca 6 dl créme fraishe 
5 dl vatten
5 dl matlagningsgrädde 
Riven ost 
Lasagneplattor
Salt och peppar 
 
1. Skiva svampen och fräs tillsammans med lite olja, 5 vitlöksklyftor och kryddor.
2. Skala och riv morötterna, rör ner bönorna.
3. Koka upp créme fraishe, grädde, vatten, riven ost, en vitlöksklyfta och kryddor till en lagom tjock sås.
4. Varva alla ingredienser i en långpanna.
5. Toppa med riven ost.
6. In i ugnen på 225 grader i 20-25 minuter.
 
 
Idag säger jag ett stort grattis till min älskade pappa som fyller år! Hipp hipp hurra!!
 
Nu är det dags för sminkning och sedan sen kvällskonsert.
 
KRAM!
 
 
 











Kom ihåg mig?