Att njuta av julen.

"Carro, kan du hjälpa mig med detta?", "Kan du ta hand om det den dagen?", "Åh, men kan inte du hjälpa mig med det imorgon?" Vad tror ni jag svarar på dessa frågorna? JA, såklart. Jag är ett proffs på att tacka ja till saker när kroppen egentligen skriker NEJ och jag är minst lika duktig på att fullboka kalendern och stressa mig till mardrömmar om nätterna. Jag älskar att vara människor till lags och vill gärna hjälpa allt och alla, jag ska bara lära mig att hjälpa lagom. Något jag dock ska försöka att inte stressa över detta året är julen. I år ska jag försöka njuta av att slå in alla julklapparna, njuta av att få umgås med familjen och att få äta all god julmat. För två år sedan bakade jag massor av julgodis och hjälpte till i köket mest hela tiden för att visa familjen hur "frisk" jag var. Jag bjöd på all mat/godis men åt knappt något själv och tränade så fort tillfälle gavs. Förra julen åt jag mer än föregående år men tyckte fortfarande hela högtiden var ganska jobbig. Inte själva grejen att fira jul, jag älskar ju det, utan att man alltid skulle ha mat framför sig oavsett vad man gjorde. Julen är en äkta mathögtid, det är bara att acceptera. I år ska jag försöka njuta av att det är en mathögtid. Njuta över att vi får chansen att ha mat i överflöd och få umgås med varandra kring allt gott. Det kommer helt klart vara utmanande, men det är ju där jag vill vara. Jag måste utmana och ta mitt aktiva beslut för att ta mig framåt.
 
 Kvällens julklappspyssel.
 
En adventshelg ligger framför med festligehter mest hela tiden. Imorgon ska jag försöka njuta av att äta mina favvolussebullar med saffran, vaniljsocker och vit choklad med gott samvete. December månad (Ja, vi är strax där) är en enda lång utmaning. Nu kör vi!
 
Ta hand om dig!











Kom ihåg mig?