Om du frågar mig nu och ett kontrollbehov.

Med regnet smattrandes mot fönstret som väckarklocka tog jag beslutet att skippa förmiddagens föreläsning (busigt, jag vet) för att sitta inomhus och läsa en av alla böcker som ingår i svenskkursens litteraturlista. Alltså gode värld med böcker som ska läsas! Med lite julmusik i bakgrunden och myskläder på känns det dock helt klart genomförbart. Åtminstone just nu. Frågar du mig på måndag så är risken att svaret blir annorlunda. Om en vecka är det första advent, om 36 dagar är det julafton och efter det är det bara några veckor kvar tills första terminen är avklarad. Att det ska göras mastodontmycket både i skolan och utanför skolan är helt klart något som kan stressa upp en, men samtidigt är det så mycket mysigt som ligger framför också. När man plöstligt kan börja byta ut 50 shades of grey till 50 shades of mysighet. Japp, jag är ett stort fan av december månad med allt vad det innebär.
 
Detta vore ju ändå drömmen för årets jul.
 
Ikväll kommer sthlmsbrodern ner på besök för en helg tillsammans med oss Lundabor. När jag fyllde år fick jag en helg tillsammans med dem där de hemlighållt större delen för mig. Att de utmanar lillasysters kontrollbehov är bara förnamnet, men det ska nog bli bra. Nu önskar vi lite fint väder för helgen. Deal? bra!
 
KRAM!
 











Kom ihåg mig?