att börja dagen på bästa sätt.

Får jag säga dig en sak? Du är väldigt söt!
 
Det var den första kommentaren jag fick från en av mina elever där jag har min praktik denna veckan. Alltså fina, fina unge! Bara det la grunden för att dagen åtminstone skulle bli bättre än pissdålig och med facit i hand så blev den till och med riktigt bra. Efter den första praktiken i våras valde jag att hoppa av mellanstadieutbildningen för att istället söka mig till de yngre åldrarna och jag tror jag hamnat rätt nu. Att få se glädjen och ivern i ögonen hos ens elever när de ska få lära sig något nytt är ändå fantastiskt. Idag har jag undervisat i matte (!!) och både eleverna och jag förstod vad jag höll på med. Matte och jag har aldrig gått jämnt, men lågstadiematte känns ändå som en rimlig nivå.
 
 
Att få ha en helg på hemmaplan hos mamma och pappa promenerandes i skogen gjorde gott för både kropp och knopp. Att vila är något jag är dålig på och med fullbokade almanackor så lär jag inte se någon förändring i den närmsta tiden, men jag får åtminstone vara med om en hel del roligt på vägen. 
 
KRAM!











Kom ihåg mig?