Att jobba i motvind.

Läsa litteratur, renskriva anteckningar, plugga, renskriva anteckningar igen med roliga färger, läsa igenom anteckningar om och om igen. Det är ungefär så som denna veckan sett ut och idag är det ä n t l i g e n över då jag suttit i en massa timmar och skrivit tenta. Livet ger en käftsmällar då och då och trots att man allra helst bara hade velat dra ett täcke över huvudet och stanna inomhus så fortsätter livet utanför fönstret och då är det bara att fortsätta framåt. Ibland får man jobba lite extra mycket i motvind, men det säger inte att man inte tar sig framåt. Det tar ibland lite längre tid och man hinner få lite träningsvärk i låren (hej cyklist i Lund) men sakta men säkert når man sitt mål. Jag har jobbat i motvind den senaste tiden, haft ständig trötthet som gjort sig påmind mest hela tiden och känt att jag velat fly fältet till något varmt land istället för att lägga fokus på historia, men vad hjälper det att fly? Idag nådde jag ett delmål att ta mig till skolan för att skriva tentan och nu kan jag inte göra mer än att ta ett djupt andetag, klappa mig själv på axeln och ropa ut ett hurra över att jag klarade det. Nej, jag har inte blivit godkänd än, men jag tog mig igenom veckan och kan nu fira helg tillsammans med två av mina favoriter med en tjejhelg. 
 
 
  
Njut av helgen och ta hand om dig!
 
KRAM!











Kom ihåg mig?