En tragedi.

När jag var 14 år fyllde jag livet med fotboll och innebandy, hade springtights som favoritplagg och tyckte de teoretiska ämnen var tråkiga och var inte särskild motiverad till att lära mig varken spanska eller det periodiska systemet. År 2008 var året jag skulle fylla fjorton och jag hade hela livet framför mig. Igår togs livet ifrån tre fjortonåringar i en bussolycka på väg till en skidsemester i Klövsjö. En buss lastad med fnittriga, då sovande, tonåringar och ett gäng lärare från Ängskolan i Skene. Den skola som jag själv gått på och den skidresan jag själv blivit erbjuden att följa med på. En skidresa som de sett fram emot hela skolåret slutade nu i tragedi. 60 passagerare varav 24 fysiskt skadade, sex (fortfarande allvarligt) skadade och tre döda.
 
 
Tre fjortonåringar förlorade livet, tre familjer förlorade en familjemedlem, någon förlorade sitt barnbarn, en annan sin bästa vän och en hel kommun försattes i chock. Livet är skört och mina tankar går till hela ängskolan, mina fd lärare, alla elever, familjer och närstående.
 
Ta hand om dig!
 
KRAM!











Kom ihåg mig?