Var inte rädd.

Frid lämnar jag åt er. Min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger.
Låt inte era hjärtan oroas och tappa inte modet. (Joh 14:27)
 
Jag vet vilka tankar jag har för er, säger Herren, nämligen fridens tankar
och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp. (Jer 29:11)
 
365 gånger. Så många gånger står det i bibeln att vi inte ska vara rädda. TREHUNDRASEXTIOFEM gånger (!!) får vi uppmuntran från Gud att vi inte ska frukta det som ligger framför då han lovat att alltid vandra vid vår sida. Men vad gör vi? Oroar oss. Åtminstone gör jag det. Jag vill inte vara rädd längre. Jag vill lita på att Gud har allt i sin hand och att han vet bäst för mig och att han skapat MIG precis så som han vill.
 
Jag vill inte vara rädd för att visa mig i bikini på stranden, jag vill inte vara rädd för att fylla min kropp med den energi som den behöver och jag vill inte vara rädd för att träna. Jag vill leva mitt liv fullt ut med allt vad det innefattar. Jag vill fylla det med glädje, kärlek och frid istället för rädsla och ångest.
 
Ett blomstrande paradis.
 
Livet är utmanande, ibland skrattretande men oftast rätt fantastiskt.
 
Och du, var inte rädd!
 
KRAM!


Lovisa    •  

Så modigt av dig! Jag har inte kommit så långt än. Hur gör man för att våga?

Svar: Tack snälla!
Jag vet inte riktigt om jag har något bra svar på detta. Ta ett litet steg framåt och våga göra något du inte gjort tidigare. Om det handlar om mat så kan du testa att stryka något från din "förbjudna" lista. Du behöver inte göra allt på en och samma gång utan låt det vara en process som tar tid. Du lärde dig inte att gå med en gång, utan det gick i olika faser. Ta små steg i taget så kommer du snart märka att du tagit dig längre än du tror.

Okej, detta blev långt och kanske lite luddigt, men hoppas jag gett dig något som kan vara till hjälp. Glöm inte att DU ÄR FANTASTISK!
Caroline.










Kom ihåg mig?