En tredje dag.

Snör yr utanför fönstret och jag sitter ihopkrupen i sängen bland täcke och kuddar och pustar ut efter den tredje praktikdagen. Det är mycket som cirklulerar runt i huvudet och mastodonttröttheten är ett faktum, men med lugna kvällar och mycket sömn på konton så känns det faktiskt riktigt bra. Det är helt klart utmanande att vara tillbaka i frökenpositionen, men också väldigt utvecklande då jag hela tiden lär mig nya saker och tar efter olika metoder som min handledare använder sig av. Imorgon ska jag hålla min första lektion för denna perioden och efter det blir det mer och mer för var dag för att successivt hitta min egen lärarroll. Läskigt, spännande och kul på en och samma gång. 
 
En suddig snöbild från morgondagens promenad till praktiken.
 
Jag som kände mig så redo för torra vägar, tulpaner, fågelkvitter och solsken får helt enkelt stå ut med att det fortfarande är vintermånad och att snön helt sonika kan komma och sällskapa lite när som. Jag gillar egentligen vintern, men de senaste veckorna har varit en enda gråskala så nu börjar jag tröttna. Ge mig sol och några minusgrader så kan även jag bli nöjd.
 
KRAM!











Kom ihåg mig?