En stund med solen och en önskan.

Idag börjar den nya terminen och med vetskapen att jag kommer sitta i en föreläsningssal hela långa eftermiddagen kändes det helt rätt att inleda dagen med en lång promenad. När alarmet ringde tidigt kändes det inte superlockande att gå upp, men i efterhand var det ett av de bästa besluten jag gjort på länge. Det näst bästa beslutet var att lämna hörlurarna hemma och bara njuta av tystnaden. En promenad i tystnad på morgonkvisen hoppas jag kommer vara ett återkommande inslag i mitt liv. Att jag tar mig tiden till att både få frisk luft, förhoppningsvis morgonsol och en stund av tystnad inför en, så ofta, hektisk dag.
 
 
Att börja en ny termin känns både inspirerande och aningens läskigt. Så är det väl med allt nytt man ger sig på och jag hoppas att det kommer vara mer inspirerande än läskigt. Önskar även att mattekursen kommer vara snäll och att de veckor som fylls med praktik kommer kännas lika bra som de föregående.
 
En ny termin på lärarhögskolan och 30 nya poäng som ska klaras av.
 
Önskar dig en bra dag!
 
KRAM!
 


Åsa Andersson    •  

Önskar dig lycka till med studierna!En lärare som ser till att ta in en solig Januarimorgon, blir en bra lärare!
Åsa

Svar: TACK, vad snäll du är! :)
Caroline.










Kom ihåg mig?