En sommarlista.

Mina planer för sommaren:
Jag är fortfarande så nöjd med mitt val att inte jobba något i sommar. Nog att jag kommer bli rastlös och så smått vilja klättra på väggarna vissa dagar, men jag ska verkligen försöka lära mig att göra ingenting denna sommaren. Jag hoppas på en varm och solig sommar med många stranddagar tillsammans med familj och vänner. Utöver det ser jag fram emot en vecka i Norge tillsammans med mina föräldrar. En premiärtur till grannlandet som jag velat åka till så länge. Ser fram emot att känna av stadspulsen i Oslo, kolla på alla vackra hus i Bergen och sedan avsluta Norgetrippen i Jotunheimen och få se all makalös utsikt. Jag ser även fram emot att få gå på bröllop och se när älskade vänner säger sitt livs JA till varandra och slutligen avsluta sommarlovet med en vecka på Fuerteventura tillsammans med ett gött gäng från KRIK.

Bästa sommarstället:
Helsjön känns i mina ögon svårslaget. Det är där jag är uppvuxen, lärt mig cykla, simma och fått min grund för livet. Med bästa vännen boendes i "mitt" hus känns det fortfarande som hemma. Kvällsdopp vid bryggan som min farfar byggt upp samtidigt som man krigar mot knotten som surrar omkring. Det är ett favoritställe och det är hemma.

 

Hur länge ska du vara ledig?
Heeeela långa sommaren.

 

Vad ser du mest fram emot?
Jag ser fram emot mycket denna sommaren och kan nog inte peka ut vad jag ser fram emot mest. Utöver mina större sommarplaner ser jag fram emot långa frukostar på vår nybyggda altan, att få umgås med vänner som jag inte träffat på flera månader, kvällsrundor runt sjön och att bara ta dagen som den kommer. Det känns som om detta kan bli en fin sommar!

bästa sommarsaften.
 

Vad kommer du köpa inför semestern?
Jag har så smått börja bygga upp sommargarderoben och chansen (risken) är stor att den kommer fyllas på lite till. Älskar sommarkläder och att bara kunna gå utanför dörren i shorts och tshirt eller en sval klänning.

 

Det här lyssnar jag på i sommar:
Förhoppningsvis bubbliga skratt från människor jag älskar. Annars brukar även Ulf Lundell vara en hejare på chill sommarmusik.

 

Favoritsommardoft:
Duggregn efter en varm och solig dag.

 

Hur kommer du att göra dig illa?
Inte alls hoppas jag. Men myggbett och härliga sommarfötter från sena fotbollskvällar är nog något jag får räkna med.

 

Vad oroar du dig för?
Ska försöka att ha en sommar utan den varan i år. 

 

Hur kommer du minnas din semester sen i september?
Med glädje och tacksamhet.

 

Den ultimata sommardagen:
Solen står högt på himmelen, frukosten intas på altanen innan dagen kan dra igång på riktigt med härligt strandhäng för att på kvällen samla familj och vänner för grill i trädgården. En perfekt sommardag behöver inte vara svårare än så, enligt mig.












Kom ihåg mig?