fyraveckorsbabbel.

Dagarna flyger fram och snart har jag gjort mina fyra veckor på Vårfruskolan. Fyra veckor som har utmanat, uppmuntrat, utmattat och varit helt galet roliga. Jag är verkligen så übertacksam som hamnat i ett arbetslag där skrattet är en självklar del av dagen och där taket är högt när det gäller samtal. Fyra veckor går fort och jag är både tacksam och ledsen att gå tillbaka till det vanliga studentlivet igen. Tacksam på så sätt att det ändå är rätt gött att leva studentliv och ledsen på så sätt att jag tokgillar mina fina andraklassare, min fina studentkompanjon och mina handledare och känner mig inte riktigt färdig än. Nu dröjer det ett år tills dess att jag har praktik igen, men förhoppningen är att jag kan smita dit och jobba lite då och då när de behöver hjälp. Jag vill ju vara en fortsatt del av dessa kids liv och kunna ha kvar den fina relation som vi har idag. Att ha praktik i ett sjok av fyra veckor är såklart ett bra upplägg då man på riktigt kommer in i arbetet, men jag hade nästan föredragit två dagar i veckan istället. Jag har lärt mig så mycket under dessa veckor och är ändå väldigt glad över att jag slipper ha huvudansvaret för en klass än på några år. Tids nog är jag redo, men inte riktigt än.
 
Att gå förbi blomaffären och köpa på sig lite tulpaner är sånt vardagslyx som jag brukar unna mig själv. 
 
Fyra veckor går fort men än har jag två dagar kvar innan examinationen på fredag. Blandade känslor, helt klart.
 
KRAM!
 











Kom ihåg mig?