hej våren!

 
De senaste två dagarna har verkligen varit äkta hejnukommervåren-dagar. Solen har strålat från tidig morgon och varit ens sällskap till 19-tiden på kvällen. Hur fantastiskt är inte det? Jag är en äkta vädermänniska och när solen kommer fram får jag energi och glädjekickar som jag inte ens visste hade. Vi spelar fotboll på kvällarna med ett mindre lager kläder än tidigare, fotograferar solen i dess olika skepnader så fort tillfälle ges för att kunna minnas hur den ser ut när regnet piskar en i ansiktet och så tar vi fina selfies (groupies) med älskade vänner.
 
Våren är min absoluta favoritmånad. Tillsammans med sommaren såklart, men våren är ändå så väldigt fin. Långsamt väcks naturen till liv igen efter månader av vila och man får successivt se hur grönskan kommer tillbaka och samtidigt ha vetskapen om att man har hela sommarhalvåret framför sig. Ett sommarhalvår som innehåller brunbrända ben, picknickar vid havet och morgondopp i sjön. 
 
Nu kan våren helt klart få komma.











Kom ihåg mig?