alla kroppar är bra kroppar.

TACK BELLA!
 
I sociala medier florerar just nu bilder på vältränade människor iklädda bikini. Det har squatats hela vinterhalvåret, låren har ett stort mellanrum mellan sig och armarna är vältränade. Japp, det är bilderna som läggs upp på instagram, twitter och facebook. Vad händer med oss då som inte squatat hela vinterhalvåret, som har lår som älskar att kramas med varandra och som har armar som är alldeles lagom vältränade. Får inte vi vara med på sociala medier? SÅKLART VI FÅR! Vi måste inte, men såklart att våra kroppar är minst lika bra. 
 
Mina senaste somrar har varit fyllda av bikiniångest. Alltså på riktigt. Jag har velat gömma mig under klänningar eller handdukar bara för att dölja min kropp för människor som vandrat förbi min strandplats. För självklart kollar ju precis alla på just mig av alla människor som ligger där borta i ett hörn. Vill ni veta en sak? Jag tror knapp en enda har kollat. Vet ni varför? Jo, för att nästintill alla andra tänker på sina egna kroppar när de går där på stranden och har tillräckligt med tankar i huvudet för att tänka på någon annan.
 
Min bikiniångest är inte alls som bortblåst, men i år tänker jag ta upp kampen mot den. Jag har köpt en sprillans nu bikini med hög (!!) midja och ska försöka njuta av sommarens soltimmar så mycket jag bara kan. Glass i stora lass är även något som kommer göra min mage sällskap. Jag älskar ju glass och är trött på att undvika saker bara för att de innehåller si och så många kalorier. Jag har räknat tillräckligt med kalorier de senaste åren.
 
Älskade vänner, i år njuter vi av sommaren!











Kom ihåg mig?